Lékař, který mě pravidelně v MOJE AMBULANCE ošetřuje má dovolenou. Mohu i tak přijít na vyšetření do MOJE AMBULANCE? 

Samozřejmě můžete. O vaši péči se postará zdravotnický tým a sloužící lékař, který má přístup do zdravotní dokumentace. Před samotnou návštěvou si telefonicky předem domluvte čas své návštěvy. 

Jak zjistím, jestli potřebuji jít na přeočkování? 

O pravidelných očkováních jako je např. očkování proti tetanu informuje MOJE AMBULANCE předem své klienty formou SMS zprávy nebo telefonicky

Pokud se jedná o očkování, které nejsou hrazeny ze zdravotního pojištění, např. očkování proti klíšťové encefalitidě, zde po naočkování vakcíny informujeme klienta o termínu dalšího nutného přeočkování. Klienti, kteří si stáhnou naši aplikaci online ambulance budou informování o tomto termínu prostřednictvím samotné aplikace. 

Přijímá MOJE AMBULANCE nové pacienty? 

Ano, obecně se dá říci, že MOJE AMBULANCE přijímá nové klienty na všech svých 31. pobočkách. Může ale nastat situace, kdy dojde z provozních důvodů k dočasnému pozastavení registrace.    

Jak se stanu pacientem MOJE AMBULANCE, když jsem registrován u jiného lékaře? 

Přeregistrace do MOJE AMBULANCE je jednoduchá. Máte na výběr hned ze dvou způsobů, jak se stát našim klientem: 

1. Online registrace 

Stačí se online zaregistrovat ZDE. Následně vás kontaktuje sestřička, která s vámi domluví termín vstupní prohlídky. V rámci vstupní prohlídky společně se sestřičkou vyplníte registrační list a jeho podpisem se stáváte klientem MOJE AMBULANCE a.s. 

2. Registrace na recepci 

Pokud je vám bližší osobní setkání, stačí přijít osobně na kteroukoliv naši pobočku s občanským průkazem a průkazem pojištěnce. Na recepci společně se sestřičkou vyplníte registrační list, a pokud splňujete všechny nutné podmínky registrace, jeho podpisem se stáváte klientem MOJE AMBULANCE a.s. Následně získáte ještě termín vstupní prohlídky.

Pro tento způsob registrace nyní z důvodu bezpečnosti a ochrany vašeho zdraví doporučujeme objednat se telefonicky předem na konkrétní den a hodinu.

Jaké jsou podmínky registrace do MOJE AMBULANCE: 

  • Platné plné zdravotní pojištění v ČR u některé z těchto zdravotních pojišťoven – VZP, ČPZP, ZPMV, OZP, RBP, ZPŠ, VoZP. 
     
  • Alespoň 3 měsíce trvající registrace u vašeho předchozího praktického lékaře. Ve lhůtě kratší než 3 měsíce nelze změnit praktického lékaře – dáno dle zákona. 

Registrací do MOJE AMBULANCE je ukončena registrace u vašeho předchozího praktického lékaře a vaším novým praktickým lékařem se stává MOJE AMBULANCE a.s. (dle zákona nelze mít dva praktické lékaře). 

Jak se dozvím výsledky odběrů? 

O výsledcích odběrů vás budeme informovat formou SMS zprávy. V případě, kdy je nutná konzultace výsledků s lékařem, vás budeme kontaktovat telefonicky a sestřička se s vámi domluví buď na osobní návštěvě ordinace, nebo vás propojí s lékařem přímo v ordinaci MOJE AMBULANCE. 

Ošetřuje mě více lékařů nebo je mi přidělený jeden konkrétní? 

Je samozřejmé, že 12 hodin denně nemůže v naší ambulanci pracovat stejný lékař. Nicméně pokud budete mít zájem objednat se k určitému konkrétnímu lékaři, sestra na recepci vám ochotně vyjde vstříc. Jde jen o to, že se budete muset přizpůsobit hodinám, kdy "váš" lékař ordinuje. Používaný software pro vedení dokumentace a vnitřní organizace MOJE AMBULANCE však garantuje, že i kterýkoliv jiný lékař/lékařka vám bude věnovat patřičnou pozornost a rozdíl určitě nepoznáte. 

Jak se můžu objednat? 

Naší snahou je vám díky objednávkovému systému návštěvu naplánovat na konkrétní den a čas, abyste netrávili v čekárně více času, než je potřeba, a zároveň tak snížit i riziko přenosu jakékoliv infekční choroby. 

K objednání prosím využívejte všech komunikačních kanálů tzn.: pevnou telefonní linku, e‑mail nebo online-objednávku ať už prostřednictvím webových stránek MOJE AMBULANCE nebo mobilní aplikace OnlineAmbulance, která je klientům dostupná zdarma na GooglePlay a AppStore.

I když se nastavená striktní opatření v českém zdravotnictví postupně uvolňují, i nadále prosíme naše klienty, aby nás před jakoukoli návštěvou ambulance kontaktovali nejprve telefonicky nebo e‑mailem. 

Můžu přijít bez objednání? 

Našim cílem je zajistit bezpečnost nejen vám, ale i personálu, a proto je nutné i nadále v rámci prevence na pobočkách MOJE AMBULANCE dodržovat určitá opatření a upravená pravidla provozu. Z tohoto důvodu prosíme všechny pacienty, aby před návštěvou nejprve telefonicky kontaktovali pobočku. 

Co všechno mám mít s sebou na vstupní prohlídku? 

Budete potřebovat:

  • kartičku pojištěnce 
  • dioptrické brýle (pokud nosíte) 
  • seznam užívaných léků 
  • údaj o posledním očkování tetanu 
  • zprávy z vyšetření u specialistů (např. mamografie, kolonoskopie, EKG z kardiologie a další) 

Co když potřebuji jen potvrzení do práce/školy/autoškoly? 

Pro vystavení lékařského potvrzení, jiné administrativy (výpis z dokumentace, vyplnění žádosti pro pojišťovnu a další) nebo vystavení E‑receptu je nutné žádat pobočku výhradně prostřednictvím online objednávky nebo e‑mailu. Nejpozději do jednoho pracovního dne se vám ozveme s návrhem termínu, popř. už s výsledkem žádosti. Máte tak jistotu, že nestrávíte v čekárně víc času, než je nezbytně nutné. 

Mohou zde chodit i mé děti, když jsem registrovaným klientem MOJE AMBULANCE? 

Menší děti (do věku 13 let) musí navštěvovat praktického lékaře pro děti a dorost. V Praze, Moravskoslezském a Zlínském kraji vám tak můžeme nabídnout služby sesterské společnosti MALÉ ZDRAVÍ. Nicméně pro přechod k praktickému lékaři pro dospělé není striktně stanovena jedna věková hranice, platí ale pravidlo, že tento lékař může mít zaregistrované pacienty až od 14 let. Svého praktického lékaře tedy můžete požádat o registraci staršího dítěte, mladší si musí počkat. V samotné péči to ale přináší určitá specifika, jako např. nutnost účasti zákonného zástupce u vyšetření u všech neplnoletých dětí. 

Musím se znovu nahlásit u MOJE AMBULANCE a projít vstupní prohlídkou, když jsem se přestěhoval? 

Ano, v případě stěhování do druhého města, kde budete využívat služby praktického lékaře na jiné pobočce doporučujeme uskutečnit vstupní prohlídku. 

Jak často chodit na preventivní prohlídky? 

Prevence by měla být součástí péče o zdraví v každém věku a neměli bychom na mi zapomínat a podceňovat její důležitost. I když se cítíme zdravě, preventivní prohlídky mohou odhalit zdravotní problémy v počátcích a umožnit tak lékaři včas zahájit odpovídající léčbu. Provádí se 1x za dva roky (po uplynutí 23 měsíců). 

Platí se u vás za ošetření? 

Ne, standardní zdravotní péče MOJE AMBULANCE je v plné míře hrazena ze zdravotního pojištění. Zpoplatněny jsou pouze (stejně jako v ordinacích ostatních praktických lékařů) nadstandardní úkony, jako např. očkování, které není hrazeno zdravotní pojišťovnou, vyšetření pro vydání nejrůznějších potvrzení apod. Snažíme se však, aby i tyto poplatky byly minimální a pohybovaly se pod celostátním průměrem. 

Co přesně znamená sdělení, že u nás klient „neplatí nic navíc“? 

Od našich klientů velmi často dostáváme dotazy typu „a kolik se u vás platí?“. Tyto dotazy vycházejí z toho, že služby, které poskytuje MOJE AMBULANCE, jsou řadou občanů vnímány jako nadstandardní, a tudíž mají obavu, že jsou placené. Abychom nemuseli stále vysvětlovat, že to, co nabízíme, považujeme za náš standard, zapracovali jsme toto upozornění i do naší informační kampaně. 

Jaká je otevírací doba poboček MOJE AMBULANCE? 

MOJE AMBULANCE (s výjimkou MOJE AMBULANCE MINI) jsou otevřeny v pracovní dny 12 hodin denně, od pondělka do pátku od 7 hodin do 19 hodin. U pražských poboček od 8 hodin ráno do 20 hodin. Je to dáno jiným pracovním rytmem našeho hlavního města.