Nejčastější dotazy

Přijímá MOJE AMBULANCE a.s. nové pacienty? 

Ano, obecně se dá říci, že MOJE AMBULANCE přijímá nové klienty na všech svých 33 pobočkách. Může ale nastat situace, kdy dojde z kapacitních důvodů k dočasnému pozastavení registrací.

Jak se stanu pacientem MOJE AMBULANCE a.s., když jsem registrován u jiného lékaře?

Přeregistrace do MOJE AMBULANCE a.s. je jednoduchá. Máte na výběr z několika způsobů, jak se stát našim klientem: 

1. Registrace v mobilní aplikaci Moje Ambulance

Máte k dispozici bankovní identitu? Registrujte se snadno a rychle bez nutnosti návštěvy praktického lékaře v naší pobočce přes mobilní aplikaci Moje Ambulance!

2. Online registrace 

Stačí se online zaregistrovat ZDE. Následně vás kontaktuje sestřička, která s vámi domluví termín vstupní prohlídky. V rámci vstupní prohlídky společně se sestřičkou vyplníte registrační list a jeho podpisem se stáváte klientem MOJE AMBULANCE a.s. 

3. Registrace při osobní návštěvě  

Pokud je vám bližší osobní setkání, stačí přijít osobně na kteroukoliv naši pobočku s občanským průkazem a průkazem pojištěnce. Na recepci společně se sestřičkou vyplníte registrační list, a pokud splňujete všechny nutné podmínky registrace, jeho podpisem se stáváte klientem MOJE AMBULANCE a.s. Pro tento způsob registrace doporučujeme objednat se telefonicky předem na konkrétní den a hodinu.

Jak se stanu pacientem MOJE AMBULANCE a.s., když nemám praktického lékaře?

V tomto případě máte možnost postupovat stejnými 3 způsoby, jako v případě, že vás má v kartotéce jiný všeobecný praktický lékař.

Jaké jsou podmínky registrace do MOJE AMBULANCE a.s.?
  • Platné plné zdravotní pojištění v ČR u některé z těchto zdravotních pojišťoven – VZP, ČPZP, ZPMV, OZP, RBP, ZPŠ, VoZP. 

  • Alespoň 3 měsíce trvající registrace u vašeho předchozího praktického lékaře. Ve lhůtě kratší než 3 měsíce nelze změnit praktického lékaře – dáno dle zákona. 

Registrací do MOJE AMBULANCE a.s. je ukončena registrace u Vašeho předchozího praktického lékaře a Vaším novým praktickým lékařem se stává MOJE AMBULANCE a.s. (dle zákona nelze mít dva praktické lékaře). 

Platí se u vás za ošetření? 

NE, standardní zdravotní péče MOJE AMBULANCE a.s. je v plné míře hrazena ze zdravotního pojištění.

Zpoplatněny jsou pouze (stejně jako v ordinacích ostatních praktických lékařů) nadstandardní úkony, jako např. očkování, které není hrazeno zdravotní pojišťovnou, vyšetření pro vydání nejrůznějších potvrzení apod. 

Jaká je otevírací doba poboček MOJE AMBULANCE a.s.? 

Pobočky MOJE AMBULANCE (s výjimkou MOJE AMBULANCE MINI) jsou otevřeny v pracovní dny 12 hodin denně, od pondělka do pátku od 7 hodin do 19 hodin. U pražských poboček od 8 hodin ráno do 20 hodin.

Mohou zde chodit i mé děti, když jsem registrovaným klientem MOJE AMBULANCE a.s.? 

Děti do věku 18 let navštěvují praktického lékaře pro děti a dorost. Doporučujeme zdravotní péči sesterské společnosti MALÉ ZDRAVÍ, praktického lékaře pro děti a dorost.

Musím se znovu registrovat u MOJE AMBULANCE a.s. a projít vstupní prohlídkou, když jsem se přestěhoval(a)? 

V případě změny pobočky MOJE AMBULANCE a.s. (například z důvodu stěhování) je zapotřebí se znovu zaregistrovat. Vstupní prohlídka není povinná, ale doporučujeme ji podstoupit. 

Co všechno mám mít s sebou na vstupní prohlídku? 

Budete potřebovat:

  • kartičku pojištěnce 
  • dioptrické brýle (pokud nosíte) 
  • seznam užívaných léků 
  • údaj o posledním očkování tetanu 
  • zprávy z vyšetření u specialistů (např. mamografie, kolonoskopie, EKG z kardiologie a další) 
Můžu přijít bez objednání? 

Našim cílem je omezit dobu strávenou v čekárně na minimum a zajistit bezpečnost nejen Vám, ale i personálu, a proto je nutné i nadále v rámci prevence na pobočkách MOJE AMBULANCE a.s. dodržovat určitá opatření a pravidla provozu. Z tohoto důvodu prosíme všechny pacienty, aby nás před samotnou návštěvou nejprve kontaktovali. Využít můžete mobilní aplikaci Moje Ambulance, online formulář, e-mail nebo telefonický kontakt.  

Jak se můžu objednat k všeobecnému praktickému lékaři v MOJE AMBULANCE?

Naší snahou je vám díky objednávkovému systému návštěvu naplánovat na konkrétní den a čas, abyste netrávili v čekárně více času, než je potřeba, a zároveň tak snížit riziko přenosu případného infekčního onemocnění. Ocení to jak praktičtí lékaři a personál, tak i vy.

Prosíme naše klienty, aby nás před jakoukoli návštěvou ordinace praktického lékaře nejprve kontaktovali. K objednání prosím využívejte: mobilní aplikaci Moje Ambulance (která je klientům dostupná zdarma na GooglePlay a AppStore), online objednávku prostřednictvím webových stránek, e‑mail nebo telefonicky. 

Mohu komunikovat s praktickým lékařem MOJE AMBULACE prostřednictvím SMS zpráv? 

NE, prostřednictvím SMS ZPRÁV není možné s námi komunikovat! A to ani v případě, že odpovídáte na sms zprávu, kterou jsme Vám zaslali.

Pro komunikaci s personálem praktického lékaře MOJE AMBULANCE prosíme vždy využívejte pouze tyto komunikační kanály:

Veškeré sms zprávy jsou pacientům odesílány automaticky skrze sms‑brány a případná Vaše odpověď se k nám nazpět již nedostane.

Ošetřuje mě více lékařů nebo je mi přidělený jeden konkrétní? 

Abychom našim klientům zajistili ordinační dobu po dobu 12 hodin, pracuje na každé pobočce více praktických lékařů. Pokud si přejete objednat se k určitému lékaři, prosím, upozorněte nás na to při objednávání. Vezměte prosím na vědomí, že to závisí na dostupnosti konkrétního lékaře a závažnosti vašeho zdravotního stavu. 

Vyšetří mě v MOJE AMBULANCE praktický lékař online? 

NE. Online probíhá pouze objednávka na vyšetření, vystavení receptu na předepsané léky případně registrace k nám. K vyšetření se musíte dostavit osobně, naši lékaři online neordinují. 

Lékař, který mě pravidelně v MOJE AMBULANCE a.s. ošetřuje má dovolenou. Mohu i tak přijít na vyšetření? 

O Vaši péči se postará zdravotnický tým a sloužící lékař, který má přístup do zdravotní dokumentace. Před samotnou návštěvou si prostřednictvím mobilní aplikace, online objednávky, e‑mailu nebo telefonicky předem domluvte termín návštěvy. 

Jak zjistím, jestli potřebuji jít na přeočkování?

O pravidelných očkováních jako je např. očkování proti tetanu informuje MOJE AMBULANCE a.s. předem své klienty formou SMS zprávy nebo telefonicky

Pokud se jedná o očkování, které nejsou hrazeny ze zdravotního pojištění, např. očkování proti klíšťové encefalitidě, zde po naočkování vakcíny informujeme klienta o termínu dalšího nutného přeočkování

Jak často chodit na preventivní prohlídky? 

Prevence by měla být součástí péče o zdraví v každém věku a neměli bychom na ni zapomínat a podceňovat její důležitost. I když se cítíme zdravě, preventivní prohlídky mohou odhalit zdravotní problémy v počátcích a umožnit tak lékaři včas zahájit odpovídající léčbu. Provádí se 1x za dva roky (po uplynutí 23 měsíců). 

Jak se dozvím výsledky odběrů krve? 

Uživatelům mobilní aplikace Moje Ambulance se laboratorní výsledky zobrazují přehledně přímo v aplikaci.

O výsledcích odběrů Vás standardně budeme informovat formou SMS zprávy. V případě, kdy je nutná konzultace výsledků s lékařem, Vás budeme kontaktovat telefonicky a sestřička se s Vámi domluví na osobní návštěvě ordinace nebo Vás propojí s lékařem přímo v ordinaci. 

Co když potřebuji jen potvrzení do práce/školy/autoškoly? 

Pro vystavení lékařského potvrzení, jiné administrativy (výpis z dokumentace, vyplnění žádosti pro pojišťovnu a další) nebo vystavení E‑receptu je nutné žádat pobočku výhradně prostřednictvím mobilní aplikace, online objednávky nebo e‑mailem.

Nejpozději do jednoho pracovního dne se vám ozveme s návrhem termínu, popř. už s výsledkem žádosti. Máte tak jistotu, že nestrávíte v čekárně víc času, než je nezbytně nutné. 

Vydají mi zdravotní kartu při změně praktického lékaře? 

Všichni praktičtí lékaři jsou povinni podle zákona č. 372/2011 Sb., o zdravotních službách a podmínkách jejich poskytování, ve znění pozdějších předpisů a jiných právních předpisů a vyhlášky č. 98/2012 Sb., o zdravotnické dokumentaci, ve znění pozdějších předpisů, uchovávat zdravotnickou dokumentaci po dobu 10 let od změny registrujícího poskytovatele. Novému praktickému lékaři se odesílá pouze výpis z této dokumentace a to až následně po pacientově předchozí přeregistraci a vyžádání výpisu novým praktickým lékařem. Zdravotnická dokumentace patří zdravotnickému zařízení. 

Proč musím čekat, i když jsem byl objednán na konkrétní čas?  

Přes veškerou naši snahu se z podstaty chodu ambulance praktického lékaře může stát, že budete oproti času objednání čekat déle. Nejčastější příčinou zdržení bývá neočekávaný akutní pacient, který má vždy přednost v nejlepším zájmu zachování zdraví a života. Děkujeme proto za Vaše pochopení a shovívavost.

Může mě praktický lékař odregistrovat? 

Zdravotnické zařízení může ukončit poskytování zdravotních služeb pacientovi, který závažným způsobem omezuje práva ostatních pacientů, úmyslně a soustavně nedodržuje navržený léčebný postup nebo se neřídí vnitřním řádem MOJE AMBULANCE a.s..

Může mě lékař odmítnout zaregistrovat? 

O přijetí registrace rozhoduje samo zdravotnické zařízení. Může se stát, že je z kapacitních důvodů dočasně příjem nových pacientů na některé z našich poboček pozastavenRegistrují se pouze pacienti s platným zdravotním pojištěním u kterékoli z českých zdravotních pojišťoven (máme smlouvu se všemi českými zdravotními pojišťovnami).

Vadí, pokud jsem objednán na čas a opozdím se? 

Pokud víte, že se opozdíte oproti času objednání, informujte prosím o této skutečnosti bez prodlení personál ambulance. Může se stát, že již nebudete ošetřeni a bude Vám nabídnut jiný termín návštěvy.

Jak se mám dopředu objednat, když nemohu vědět, že onemocním? 

Všechny naše pacienty prosíme, aby nás před samotnou návštěvou ambulance nejprve kontaktovali (mobilní aplikací, online objednávkou, e-mailem nebo telefonicky). Najdeme společně nejvhodnější termín lékařského vyšetření, případně dle konkrétních zdravotních obtíží ihned navedeme k optimálním léčebným opatřením, či můžeme doporučit vhodnější specializované pracoviště. 

Ordinační doba je rozdělena na čas vyhrazený pro nemocné infekční pacienty a pro ty ostatní (předoperační vyšetření, očkování, prevence, administrativní úkony). Snažíme se čas strávený v čekárně omezit na minimum a zabránit případným infekčním přenosům. V čase vyhrazeném pro zdravé pacienty proto není možné ošetření nemocného pacienta, bez předchozí domluvy se zdravotnickým personálem ambulance. Akutní pacienti mají vždy přednost a jejich pořadí určuje lékař.