MA: Chceme umožnit praktikům získat atestaci

23.5.2008

Na otázky ZDN.cz odpovídá Aleš Kotásek, marketingový ředitel firmy Moje ambulance a.s.

Kolik lékařů v tuto chvíli pracuje pro firmu Moje ambulance?.

V sedmi pobočkách v celé republice zaměstnáváme celkem 23 lékařů.

Jaký je jejich věkový průměr?

Můžeme potvrdit jen to, že ani jeden lékař není důchodového věku. Věkový průměr je pak výrazně nižší, než je průměrný věk praktických lékařů v ČR, který udává ÚZIS. Zajímavé je, že některé osoby řeší průměrný věk lékařů zaměstnaných zrovna u společnosti Moje ambulance a.s., když zainteresované subjekty jako zdravotní pojišťovny nebo ministerstvo zdravotnictví věk lékařů v nemocnicích a ambulantní sféře vůbec neřeší

V úterý jsme na stránkách ZDN.cz zveřejnili rozhovor s lékařkou z Karlových varů, která uvedla, že v tomto regionu zatím projekt Moje ambulance neuspěl. Na vašich webových stránkách je však ordinace MA v Karlovarském kraji uvedena.

Kolik lékařů s vámi v tomto regionu tedy spolupracuje?

Projekt se vyvíjí přesně dle plánu. V ambulanci máme zaměstnány atestované lékaře v oboru všeobecného lékařství a sesterský personál. Probíhá testovací provoz, tak aby po spuštění ambulance probíhalo vše jak má a ambulance bez problému zvládala očekávaný zájem klientů.

Je pravda, že oslovujete také lékaře, kteří nemají atestaci z praktického lékařství?

Před vstupem na trh v jednotlivých lokalitách jednáme s velkým množstvím lékařů, abychom pochopili specifika každého jednotlivého regionu.

Je pravda, že oslovujete lékaře, kteří zatím ještě nemají vůbec žádnou atestaci?

Ano. Jednáme mimo jiné také s mladými lékaři, kteří mají zájem stát se praktickými lékaři a umožňujeme jim pod dohledem zkušených praktiků absolvovat u nás praxi v oboru. Je to plně v souladu s požadavky Ministerstva zdravotnictví. V současné době intenzivně pracujeme na udělení akreditace pro výuku mladých lékařů v oboru všeobecného lékařství.

Moje ambulance si prý na shánění klientů najala speciální agenturu. Jaký je „popis práce“ této agentury? Co má za úkol?

Spolupracujeme s několika agenturami. Po otevření pobočky vždy zahajujeme marketingovou informační kampaň. Seznamujeme přitom klienty v dané lokalitě v našimi službami. Využíváme přitom standardní marketingový mix. Součástí kampaně jsou např. informační letáky do poštovních stránek, TV reklama v kabelové televizi, inzerce v místním tisku apod. Oslovujeme klienty také osobním kontaktováním. Je to naprosto běžný a obvyklý postup, který využívají firmy i v jiných oborech. Postup oslovení deklarujeme na našich internetových stránkách www.mojeambulance.cz. Každý se s našimi aktivitami může seznámit. Jsme otevřená firma a včas deklarujeme své kroky.

Deník MF DNES citoval minulý týden ostravského lékaře, který uvedl, že tato agentura například pomlouvá ostatní lékaře, aby se lidi nechali přeregistrovat k projektu MA...

Ano, tato situace bohužel nastala. Jednalo se osobní selhání jednotlivců. Situaci jsme velmi rychle vyřešili. Ačkoliv agentura dle nám dostupných informací dané osoby propustila, přesto jsme s ní okamžitě po zjištění těchto přestupků ukončili spolupráci.

V tisku se též objevila informace, že v některých oblastech se MA snaží získat především starší pacienty k registraci tím, že jim nabízí slevové kupony do supermarketu v nevelké cenové hodnotě. Je to pravda?

Není to pravda. Slevové kupóny do supermarketů nenabízíme. V rámci informačního letáku nabízíme každému novému klientovi možnost si při registraci vyzvednout u nás v ambulanci jednorázový kupón v hodnotě 100,-Kč, který můžou uplatnit ve vybrané lékárně. Je to jeden z mnoha benefitů, které naše firma nabízí svým klientům. Další výhody pro klienty (např. výrazná sleva na očkování apod.) budou následovat. Marketingová akce výhodné pro klienty budou trvalou součástí nabídky našich služeb.

Iva Bezděková, www.ZDN.cz