Nejčastější dotazy

Přijímá MOJE AMBULANCE a.s. nové pacienty? 

Ano, obecně se dá říci, že MOJE AMBULANCE přijímá nové klienty na všech svých 33 pobočkách. Může ale nastat situace, kdy dojde z kapacitních důvodů k dočasnému pozastavení registrace.

Jak se stanu pacientem MOJE AMBULANCE a.s., když jsem registrován u jiného lékaře?

Přeregistrace do MOJE AMBULANCE a.s. je jednoduchá. Máte na výběr z několika způsobů, jak se stát našim klientem: 

1. Registrace v mobilní aplikaci Moje Ambulance

Máte k dispozici bankovní identitu? Registrujte se snadno a rychle bez nutnosti návštěvy pobočky přes mobilní aplikaci Moje Ambulance!

2. Online registrace 

Stačí se online zaregistrovat ZDE. Následně vás kontaktuje sestřička, která s vámi domluví termín vstupní prohlídky. V rámci vstupní prohlídky společně se sestřičkou vyplníte registrační list a jeho podpisem se stáváte klientem MOJE AMBULANCE a.s. 

3. Registrace při osobní návštěvě  

Pokud je Vám bližší osobní setkání, stačí přijít osobně na kteroukoliv naši pobočku s občanským průkazem a průkazem pojištěnce. Na recepci společně se sestřičkou vyplníte registrační list, a pokud splňujete všechny nutné podmínky registrace, jeho podpisem se stáváte klientem MOJE AMBULANCE a.s. Následně získáte ještě termín vstupní prohlídky.

Pro tento způsob registrace doporučujeme objednat se telefonicky předem na konkrétní den a hodinu.

Jaké jsou podmínky registrace do MOJE AMBULANCE a.s.?
  • Platné plné zdravotní pojištění v ČR u některé z těchto zdravotních pojišťoven – VZP, ČPZP, ZPMV, OZP, RBP, ZPŠ, VoZP. 
     
  • Alespoň 3 měsíce trvající registrace u vašeho předchozího praktického lékaře. Ve lhůtě kratší než 3 měsíce nelze změnit praktického lékaře – dáno dle zákona. 

Registrací do MOJE AMBULANCE a.s. je ukončena registrace u Vašeho předchozího praktického lékaře a Vaším novým praktickým lékařem se stává MOJE AMBULANCE a.s. (dle zákona nelze mít dva praktické lékaře). 

Platí se u vás za ošetření? 

NE, standardní zdravotní péče MOJE AMBULANCE a.s. je v plné míře hrazena ze zdravotního pojištění.

Zpoplatněny jsou pouze (stejně jako v ordinacích ostatních praktických lékařů) nadstandardní úkony, jako např. očkování, které není hrazeno zdravotní pojišťovnou, vyšetření pro vydání nejrůznějších potvrzení apod. Snažíme se však, aby i tyto poplatky byly minimální a pohybovaly se pod celostátním průměrem. 

Co přesně znamená sdělení, že u nás klient „neplatí nic navíc“?

Od našich klientů velmi často dostáváme dotazy typu „a kolik se u vás platí?“. Tyto dotazy vycházejí z toho, že služby, které poskytuje MOJE AMBULANCE a.s., jsou řadou občanů vnímány jako nadstandardní, a tudíž mají obavu, že jsou placené. Abychom nemuseli stále vysvětlovat, že to, co nabízíme, považujeme za náš standard, zapracovali jsme toto upozornění i do naší informační kampaně. 

Jaká je otevírací doba poboček MOJE AMBULANCE a.s.? 

Pobočky MOJE AMBULANCE (s výjimkou MOJE AMBULANCE MINI) jsou otevřeny v pracovní dny 12 hodin denně, od pondělka do pátku od 7 hodin do 19 hodin. U pražských poboček od 8 hodin ráno do 20 hodin. Je to dáno jiným pracovním rytmem našeho hlavního města. 

Mohou zde chodit i mé děti, když jsem registrovaným klientem MOJE AMBULANCE a.s.? 

Děti do věku 18 let navštěvují praktického lékaře pro děti a dorost. Doporučujeme zdravotní péči sesterské společnosti MALÉ ZDRAVÍ, praktického lékaře pro děti a dorost.

Musím se znovu registrovat u MOJE AMBULANCE a.s. a projít vstupní prohlídkou, když jsem se přestěhoval(a)? 

V případě změny pobočky MOJE AMBULANCE a.s. (například z důvodu stěhování) je zapotřebí se znovu zaregistrovat. Vstupní prohlídka není povinná, ale doporučujeme ji podstoupit. 

Co všechno mám mít s sebou na vstupní prohlídku? 

Budete potřebovat:

  • kartičku pojištěnce 
  • dioptrické brýle (pokud nosíte) 
  • seznam užívaných léků 
  • údaj o posledním očkování tetanu 
  • zprávy z vyšetření u specialistů (např. mamografie, kolonoskopie, EKG z kardiologie a další) 
Můžu přijít bez objednání? 

Našim cílem je zajistit bezpečnost nejen Vám, ale i personálu, a proto je nutné i nadále v rámci prevence na pobočkách MOJE AMBULANCE a.s. dodržovat určitá opatření a pravidla provozu. Z tohoto důvodu prosíme všechny pacienty, aby před návštěvou nejprve přes mobilní aplikaci Moje Ambulance, online formulář, e-mail nebo telefonicky kontaktovali pobočku. 

Jak se můžu objednat k lékaři? 

Naší snahou je vám díky objednávkovému systému návštěvu naplánovat na konkrétní den a čas, abyste netrávili v čekárně více času, než je potřeba, a zároveň tak snížit riziko přenosu případného infekčního onemocnění. 

Prosíme naše klienty, aby nás před jakoukoli návštěvou ambulance nejprve kontaktovali. K objednání prosím využívejte všech komunikačních kanálů - mobilní aplikaci Moje Ambulance (která je klientům dostupná zdarma na GooglePlay a AppStore), online objednávku prostřednictvím webových stránek, e‑mail nebo telefonicky. 

Ošetřuje mě více lékařů nebo je mi přidělený jeden konkrétní? 

Abychom mohli našim klientům zajistit 12hodinovou ordinační dobu, využíváme tzv. konziliární péči lékařů. Pokud budete mít zájem objednat se k určitému konkrétnímu lékaři, je zapotřebí na tuto skutečnost upozornit již při objednání (vždy s ohledem na kapacitní možnosti konkrétního lékaře a závažnost onemocnění). 

Lékař, který mě pravidelně v MOJE AMBULANCE a.s. ošetřuje má dovolenou. Mohu i tak přijít na vyšetření? 

O Vaši péči se postará zdravotnický tým a sloužící lékař, který má přístup do zdravotní dokumentace. Před samotnou návštěvou si prostřednictvím mobilní aplikace, online objednávky, e‑mailu nebo telefonicky předem domluvte termín návštěvy. 

Jak zjistím, jestli potřebuji jít na přeočkování?

O pravidelných očkováních jako je např. očkování proti tetanu informuje MOJE AMBULANCE a.s. předem své klienty formou SMS zprávy nebo telefonicky

Pokud se jedná o očkování, které nejsou hrazeny ze zdravotního pojištění, např. očkování proti klíšťové encefalitidě, zde po naočkování vakcíny informujeme klienta o termínu dalšího nutného přeočkování.

Klienti, kteří si stáhnou naši aplikaci Moje Ambulance budou informování o tomto termínu prostřednictvím samotné aplikace. 

Jak často chodit na preventivní prohlídky? 

Prevence by měla být součástí péče o zdraví v každém věku a neměli bychom na mi zapomínat a podceňovat její důležitost. I když se cítíme zdravě, preventivní prohlídky mohou odhalit zdravotní problémy v počátcích a umožnit tak lékaři včas zahájit odpovídající léčbu. Provádí se 1x za dva roky (po uplynutí 23 měsíců). 

Jak se dozvím výsledky odběrů krve? 

Uživatelům mobilní aplikace Moje Ambulance se laboratorní výsledky zobrazují přehledně přímo v aplikaci.

O výsledcích odběrů Vás standardně budeme informovat formou SMS zprávy. V případě, kdy je nutná konzultace výsledků s lékařem, Vás budeme kontaktovat telefonicky a sestřička se s Vámi domluví na osobní návštěvě ordinace nebo Vás propojí s lékařem přímo v ordinaci. 

Co když potřebuji jen potvrzení do práce/školy/autoškoly? 

Pro vystavení lékařského potvrzení, jiné administrativy (výpis z dokumentace, vyplnění žádosti pro pojišťovnu a další) nebo vystavení E‑receptu je nutné žádat pobočku výhradně prostřednictvím mobilní aplikace, online objednávky nebo e‑mailem.

Nejpozději do jednoho pracovního dne se vám ozveme s návrhem termínu, popř. už s výsledkem žádosti. Máte tak jistotu, že nestrávíte v čekárně víc času, než je nezbytně nutné.