V Porubě začala pacientům sloužit MOJE AMBULANCE

2.4.2008

Ostrava - Možná i vás překvapily pohledné slečny, které u vás zaklepaly s nabídkou. Nepropagovaly kosmetiku či domácí spotřebiče, ale registraci do nové Mojí ambulance.

Právě takovou reklamu včetně letáků ve schránkách a billboardů zvolila společnost lékaře a bývalého ředitele soukromé Nemocnice Podlesí v Třinci Marka Potysze, která buduje v zemi síť ordinací praktických lékařů nazvanou MOJE AMBULANCE. Mnohým se tato kampaň líbí, jiné vylekala a pobuřuje, někteří, zejména praktičtí lékaři, ji považují za klamavou, neetické jim připadá přetahování pacientů, další rovnou podávají podněty k prošetření policii, lékařské komoře a pojišťovnám.

Po první ordinaci řetězce nazvaného Moje ambulance, která byla otevřena loni na podzim v multifunkčním domě na Šalamouně, vzniklo nyní na Francouzské ulici v Ostravě - Porubě další středisko. „Do konce roku bude mít MOJE AMBULANCE jedenáct ordinací v deseti městech,“ tvrdí mluvčí firmy Simona Součková s tím, že zájem pacientů o registraci v Mojí ambulanci roste. Netají, že spustili reklamní kampaň, jejímž cílem je informovat o zcela novém typu poskytování zdravotní péče. Počítali i s negativními reakcemi. „Očekáváme i pokusy o diskreditaci naší práce. Reakce dotčené konkurence nás mrzí, nicméně je považujeme za přirozené, rozhodnou pacienti,“ prohlásil Marek Potysz.

V únoru získala MOJE AMBULANCE v Ostravě dvanáct set nových klientů. Například 68letou Alenu Halamovou upoutal leták ve schránce. „Zvlášť mě zaujala dlouhá ordinační doba a možnost objednání se na konkrétní hodinu. Než jsem se však rozhodla, byla jsem se tam dvakrát podívat. Prohlédla jsem si prostředí a všímala si, jak jednají sestřičky s pacienty. Líbilo se mi to, takže jsem se přeregistrovala od lékaře, kde se nedalo objednat a kde jsem čekala vždy minimálně dvě hodiny,“ zdůvodnila své rozhodnutí pacientka.

Možnost objednat se do MOJE AMBULANCE na určitou hodinu ocenili i další lidé. Například pětadvacetiletý servisní technik Pavel Beran uvedl jako hlavní důvod, proč se přeregistroval, že se k lékaři může objednat, kdy se mu to hodí. „Jsem nedůvěřivá, proto jsem ani neměla moc chuti vybavovat se s dvěma mladými ženami za dveřmi, natož abych je pustila do bytu. Odmítla jsem je, ale o nabídce teď uvažuji. Můj lékař odešel do důchodu, budu si muset najít nového. Vzhledem k tomu, že velmi špatně chodím, měla bych pomoc velmi blízko a po celý den,“ zvažuje čtyřiasedmdesátiletá důchodkyně, která bydlí na Zelené ulici v Ostravě.

„U nás se ordinuje od sedmi až do 19 hodin, funguje objednávkový systém. Pacientům nabízíme řadu preventivních programů ušitých na míru. Řadu věcí si může pacient vyřídit telefonicky nebo prostřednictvím e-mailu,“ vysvětlil ředitel divize Morava David Laštůvka s tím, že klient Mojí ambulance se může spolehnout, že v čekárně nestráví dlouhé hodiny čekáním a nepromešká ideální období pro očkování, preventivní vyšetření či nutnou kontrolu.

Do budoucna slibuje i další benefity. Tvrdí, že pacienti zaplatí během celé ordinační doby vždy jen třicet korun podle současné platné legislativy.

Zdroj: Moravskoslezský DENÍK, autor: Miroslava Chlebounová